Kiedy mówimy o rynku ubezpieczeń, nie sposób przejść obojętnie wobec jego skomplikowanej natury. Złożone produkty finansowe, liczne regulacje i kontrole, wymagający klienci oraz zacieśniająca się konkurencja to tylko wierzchołek góry lodowej.
W takim środowisku rośnie znaczenie innowacyjnych narzędzi i technologii, które rewolucjonizują pracę agentów ubezpieczeniowych. Funkcja Direct Agenta dostępna w systemie AgentBox, która praktykowana jest przez agentów sieci CONDITOR, to doskonały na to przykład.
Rozmowa z Patrykiem Jarmużem (User & Customer Experience Expert w ECOM) oraz Izabelą Dziadkowiak (Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu CONDITOR).
Direct Agent to hybryda wygodnego kanału direct z tradycyjnym kanałem agencyjnym. Agent ma możliwość wygenerowania dedykowanego dla siebie linku do kalkulatora, który następnie udostępnia klientom. Proces kupna polisy klient przechodzi samodzielnie, a prowizja z zakupu jest przypisywana bezpośrednio do agenta – tłumaczy Patryk Jarmuż.
AgentBox to kompletne środowisko pracy Agenta. W ECOMIE doskonale znamy potrzeby agentów i obowiązki, z jakimi mierzą się na co dzień. Naszym celem jest oferowanie takich narzędzi, które nie tylko ułatwiają pracę, ale też poszerzają możliwości bez komplikowania procesów biznesowych. AgentBox pozwala na wygodną obsługę klienta, porównanie składek, sprzedaż, czy obsługę wznowień. Direct Agenta to dodatkowy kanał sprzedaży w pełni zintegrowany ze wszystkimi funkcjami systemu. Dodatkowo, model ten promuje generowanie pasywnego dochodu. Klienci kalkulują i kupują, a prowizja agenta rośnie przy minimalnym nakładzie pracy – mówi Patryk Jarmuż.
Dodatkowy kanał sprzedaży to przewaga nad konkurencją, która takich możliwości nie oferuje. W Direct Agenta klient może, ale nie musi finalizować transakcji. Agenci mogą go więc używać również jako formę wygodnego zebrania danych kalkulacyjnych od klienta, aby końcowo wspólnie sfinalizować transakcję w agencyjnym kalkulatorze AgentBoxa.
Direct Agenta to także nieocenione wsparcie w budowaniu marki własnej agenta. Wszyscy zgadzają się, że obecność agenta w social mediach to klucz do sprzedażowego sukcesu i napływających klientów. Proszę sobie wyobrazić, jak świetne zasięgi i opinie generuje udostępnienie linku do własnego kalkulatora zamiast klasycznych postów promocyjnych. Direct Agenta AgentBox pozwala budować zupełnie nową, interaktywną relację z klientami i może stanowić solidny fundament marki własnej agenta. – podsumowuje Patryk Jarmuż.
Dostępność najnowszych rozwiązań to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wdrożenie AgentBoxa w naszej sieci. Direct Agenta to jedna z funkcji, która interesowała nas najbardziej i której poświęciliśmy z ECOMEM dużo pracy. Chciałabym zaznaczyć, że Direct Agenta jest obecnie dostępny wyłącznie w sieci CONDITOR.
Jej największym atutem jest faktycznie możliwość budowania pasywnego dochodu przez naszych Agentów. W praktyce oznacza to, że Agenci mogą skupić się na bardziej wymagających i złożonych zadaniach, podczas gdy rutynowe transakcje są automatyzowane.
Oszczędność czasu, którą dzięki temu zyskujemy, jest nieoceniona. Jest to również świetne narzędzie dla agentów, umożliwiające personalizację ofert dla klientów i efektywniejsze zarządzanie portfelem. Ponadto, zintegrowanie funkcji Direct Agent z całą platformą AgentBox daje nam pełny przegląd operacji, pozwala na ich optymalizację i efektywne wykorzystanie omnikanałowości naszych rozwiązań.
I jeszcze coś, co jest często pomijane, ale dla nas kluczowe - zgodność z regulacjami. W branży ubezpieczeniowej zasady gry są surowe, dlatego wyjątkowo cenię sobie, że cały system, w tym funkcja Direct Agent zostały zaprojektowane z myślą o pełnej zgodności z obowiązującym prawem. Ponadto, Direct Agenta stanowi integralną część naszej strategii rozwoju, pozwalając nam jeszcze skuteczniej budować markę CONDITOR i dostarczać naszym klientom innowacyjne rozwiązania. - mówi Izabela Dziadkowiak.
Nasi agenci mają szeroki wachlarz możliwości. Każdy agent dysponuje dedykowanym linkiem. Umieszczają go na swojej stronie internetowej, w artykułach blogowych, czy też w postach na mediach społecznościowych. Niektórzy używają także płatnych reklam oraz informacji na wizytówce Google dla dodatkowego zasięgu. Co więcej, link do kalkulatora można wysłać bezpośrednio do potencjalnych klientów za pomocą e-maila, SMS-a lub innych komunikatorów internetowych.
W ramach wdrożenia funkcji Direct Agent dostaliśmy od ECOMU bazę spersonalizowanych dla CONDITOR treści i grafik do wykorzystania. Co więcej, nasz dział marketingu aktywnie ułatwia naszym Agentom dotarcie do klientów. Tworzymy indywidualne kody QR, które skracają ścieżkę do finalizacji transakcji. Dzięki różnorodności kanałów promocji, każdy z naszych agentów może dostosować strategię marketingową do swoich potrzeb. - tłumaczy Izabela.
Warto podkreślić, że w przeciwieństwie do działań lokalnych, Direct Agenta daje naszym Partnerom nieograniczone możliwości terytorialne. Statystyki wyraźnie pokazują, że ponad 85% nowych klientów pozyskanych przez Agentów korzystających z tej funkcjonalności jest zlokalizowana ponad 100km od biura Agenta. To oznacza, że Direct Agenta już teraz pozwala nam docierać do klientów na znacznie większym obszarze niż tradycyjne metody. Dzięki temu nasi Agenci mogą obsługiwać klientów z różnych regionów, co zwiększa skalę ich działalności. Z miesiąca na miesiąc zainteresowanie Direct Agenta widocznie rośnie i generuje wzrost sprzedaży nowych polis u naszych Partnerów.
Jesteś zainteresowany(-a) AgentBoxem?
Napisz do nas: kontakt@agentbox.pl, zadzwoń: 605-992-155 lub wypełnij formularz poniżej 💙
Udostępnimy Ci wersję demo AgentBoxa i odpowiemy na wszystkie pytania.
Nie chcesz wypełniać formularza?
Zadzwoń
+48 605 992 155